Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Οι δασικοί χάρτες και η Θέρμη – Συνέντευξη του Δημάρχου κ. Θ. Παπαδόπουλου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οι δασικοί χάρτες, έρχονται για να λύσουν, έστω και με καθυστέρηση χρόνων, πολλά κακώς κείμενα. Ωστόσο, όπως κάθε νέο μέτρο, η εφαρμογή τους δημιουργεί προβλήματα, ειδικά στις αγροτικές περιοχές. Χρειάζεται λοιπόν οι πολίτες να είναι σωστά ενημερωμένοι ώστε, έγκαιρα και χωρίς ταλαιπωρία, να αναζητήσουν αποτελεσματικές λύσεις μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Η συνέντευξη του Δημάρχου κ. Θεόδωρου Παπαδόπουλου και το κείμενο που ακολουθεί, ελπίζουμε να συμβάλουν σ’ αυτό.

Το ζήτημα με τους δασικούς χάρτες είναι παλιό. Πώς ανέκυψε τώρα;
Πράγματι, το ζήτημα της προστασίας των δασών και δασικών εκτάσεων της χώρας είναι παλιό, αφού, αποτελεί επιταγή του Συντάγματος, από το έτος 1975, ενώ το 2001, με την αναθεώρηση του Συντάγματος, εισήχθη για πρώτη φορά η υποχρέωση σύνταξης Εθνικού Δασολογίου και τέθηκε η απαγόρευση της μεταβολής του προορισμού των δασών και δασικών εκτάσεων, εκτός αν προέχει το δημόσιο συμφέρον.
Βασική προϋπόθεση για την κατάρτιση του Εθνικού Δασολογίου αποτελεί η σύνταξη και κύρωση των δασικών χαρτών, διαδικασία που είχε ξεκινήσει και παλαιότερα, κατά την περίοδο 2012-2013, για αρκετές περιοχές της χώρας, και συνεχίζεται τώρα με νέες περιοχές, μεταξύ των οποίων, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για τις ΠΕ Θεσσαλονίκης, Πιερίας, Πέλλας και Χαλκιδικής. Από τον Δήμο Θέρμης, στην παρούσα ανάρτηση περιλαμβάνονται οι περιοχές των Κοινοτήτων Αγίου Αντωνίου (συμπεριλαμβανομένου του Μονοπηγάδου), Περιστεράς, Λιβαδίου, Αγίας Παρασκευής, Σουρωτής, Τριλόφου, Καρδίας και Κάτω Σχολαρίου.
Είναι σαφές ότι δεν πρόκειται για απλή διαδικασία, και αφορά στην περιουσία πολλών πολιτών, αλλά και στη δημόσια και δημοτική περιουσία. Έτσι, εκ των πραγμάτων, εκτός της χρήσης των εκτάσεων, δημιουργούνται και διάφορα ζητήματα ιδιοκτησιακά, και έρχονται στην επιφάνεια ζητήματα καταπατήσεων και διεκδικήσεων, για την επίλυση των οποίων πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να μπουν στη διαδικασία των αντιρρήσεων-ενστάσεων, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σημαντικές καθυστερήσεις.

Γιατί θεωρείται τόσο σημαντικό ζήτημα η ανάρτηση των δασικών χαρτών;
Η κατάρτιση και κύρωση των δασικών χαρτών είναι έργο αδιαμφισβήτητης αναγκαιότητας και σημασίας. Καταρχάς, όπως προανέφερα, το έργο αυτό αποτελεί προϋπόθεση για την κατάρτιση του Εθνικού Δασολογίου, αλλά και για την ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου. Εξάλλου, και ευτυχώς γι’ αυτό, η ολοκλήρωση των δασικών χαρτών αποτελεί και μνημονιακή δέσμευση της χώρας, με χρονικό ορίζοντα τον Νοέμβριο του 2017, οπότε αναγκαστικά ασκούνται πιέσεις για την προώθηση των διαδικασιών, με ασφυκτικές προθεσμίες.
Πρέπει να τονίσω ότι τα αναμενόμενα οφέλη από το σημαντικό αυτό έργο θα είναι περιβαλλοντικά, διοικητικά και οικονομικά και θα απευθύνονται στο σύνολο των πολιτών, είτε ατομικά, είτε συλλογικά, με βασικότερα οφέλη την προστασία του δασικού περιβάλλοντος και της δημόσιας περιουσίας, την αποτροπή των αυθαιρεσιών μέσα στα δάση και την ορθολογική διαχείριση και ανάδειξη του δασικού πλούτου της χώρας.
Από πλευράς διοίκησης, η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, υψηλής ακρίβειας, που θα δημιουργηθεί θα διευκολύνει και τους πολίτες και τις Υπηρεσίες στις μεταξύ τους συναλλαγές.

Ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημα που δημιουργείται, πόσο αφορά τις περιοχές του Δήμου Θέρμης και ποιές;
Αμέσως μετά την πρόσφατη ανάρτηση των δασικών χαρτών εντοπίστηκε σειρά προβλημάτων. Πολύ συνοπτικά θα αναφέρω τα κυριότερα από αυτά, που είναι: οι πολύ περιορισμένες προθεσμίες για την υποβολή των αντιρρήσεων, το μεγάλο έλλειμμα στην ενημέρωση των πολιτών, οι ελλιπείς και εσφαλμένες, σε κάποιες περιπτώσεις, πληροφορίες των δασικών χαρτών (π.χ. δεν εμφανίζουν τα όρια των εποικιστικών εκτάσεων ή των περιοχών αναδασμού, εμφανίζουν εσφαλμένα όρια ΟΤΑ κ.λπ.), και το υψηλό κόστος για την υποβολή των αντιρρήσεων.
Τα προβλήματα αυτά τέθηκαν υπόψη του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, το οποίο, με την ψήφιση τροπολογίας αντιμετώπισε κάποια από αυτά, αφήνοντας ωστόσο άλυτες αρκετές εκκρεμότητες.
Ένα από τα βασικά προβλήματα που αφορά μεγάλο αριθμό πολιτών, αλλά και την Αυτοδιοίκηση, είναι η εμφάνιση στους χάρτες ως αναδασωτέων περιοχών που ήταν ανέκαθεν γεωργικού χαρακτήρα ή εκχερσωμένες εκτάσεις, που ήταν παλαιότερα δασικές και σήμερα είναι χωράφια. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι εκτάσεις αυτές είναι ενταγμένες στο σύστημα των αγροτικών επιδοτήσεων. Στον Δήμο μας εμφανίζονται πολύ εκτεταμένες τέτοιες περιοχές, ειδικά στα αγροκτήματα Αγίου Αντωνίου και Μονοπηγάδου. Ως παράδειγμα μπορώ να σας αναφέρω, από τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε μέχρι τώρα, ότι υπάρχουν δημοτικές εκτάσεις εκχερσωμένες για γεωργική χρήση περίπου 4.500 στρεμμάτων σε όλη την περιοχή της πρόσφατης ανάρτησης των δασικών χαρτών, ενώ η αντίστοιχη έκταση για τον νομό Θεσσαλονίκης είναι περίπου 45.000 στρέμματα.

Τι ενέργειες έκανε η Δημοτική Αρχή για το θέμα;
Οι ενέργειες του Δήμου Θέρμης ξεκινούν από το στάδιο προετοιμασίας και συνεχίζονται κατά την περίοδο της ανάρτησης. Συγκεκριμένα:

Α) Ο Δήμος απέστειλε τα περιγράμματα των οικισμών, όπως απεικονίζονται στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, προκειμένου αυτά να περαστούν στους δασικούς χάρτες και να εξαιρεθούν από τις αναρτήσεις. Πρέπει να επισημάνω εδώ ότι, δυστυχώς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην περίπτωση αυτή δεν ήταν συνεπής στις ευθύνες και υποχρεώσεις της, αφού οι περισσότεροι Δήμοι δεν έστειλαν τα στοιχεία (περιγράμματα και οικιστικές πυκνώσεις), με αποτέλεσμα να υπάρχουν ελλείψεις και σφάλματα στους χάρτες. Ο Δήμος μας ήταν από τους ελάχιστους που ανταποκρίθηκε στη σχετική πρόσκληση των αρμόδιων κρατικών Υπηρεσιών.

Β) Μόλις αντιληφθήκαμε το μέγεθος των προβλημάτων και λαμβάνοντας υπόψη την αδυναμία του υπηρεσιακού μας μηχανισμού να ανταποκριθεί στη διαδικασία των αντιρρήσεων (λόγω έλλειψης ειδικοτήτων, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, αλλά και εξαιτίας των ασφυκτικών προθεσμιών), αναθέσαμε σε ειδικούς επιστήμονες να υποστηρίξουν τεχνικά τον Δήμο στον έλεγχο των χιλιάδων δημοτικών στρεμμάτων και στη σύνταξη και υποβολή των αντιρρήσεων, για τις περιπτώσεις που τυχόν θα απαιτηθεί, τεκμηριωμένα, με βάσιμα και ουσιαστικά επιχειρήματα, ώστε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Γ) Το θέμα των δασικών χαρτών συζητήθηκε σε επίπεδο ΚΕΔΕ και εκδόθηκε δελτίο τύπου που, κατά την άποψή μου, παρά το ότι εντόπιζε σειρά πραγματικών προβλημάτων, οι προτάσεις που περιλάμβανε δεν ήταν ρεαλιστικές. Για τον λόγο αυτό, προκάλεσα συζήτηση στο ΔΣ της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, όπου ήμουν εισηγητής εκ μέρους της ΠΕΔ. Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω τη θετική στάση του Προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ, κ. Λάζαρου Κυρίζογλου, ο οποίος, αν και προέρχεται από αστικό Δήμο, και δεν τον αφορούν οι δασικοί χάρτες και παρά την απόφαση της ΚΕΔΕ, ανέδειξε το ζήτημα και στήριξε την προσπάθεια για εποικοδομητική και άμεση παρέμβαση της ΠΕΔ-ΚΜ.

Στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΕΔ-ΚΜ εκλήθησαν και παρευρέθησαν εκπρόσωποι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μ-Θ και των Υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για τους δασικούς χάρτες (Διευθυντής Δασών κ.λπ.), τέθηκαν μία σειρά από ζητήματαπροβλήματα, τα οποία, υπό μορφή απόφασης του ΔΣ, πλήρως εξειδικευμένης, εστάλησαν στον αρμόδιο αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΕΝ, κ. Φάμελλο, με τον οποίο επικοινώνησα και προσωπικά.

Στην ίδια συνεδρίαση αποφασίστηκε να διοργανωθεί ημερίδα, με τη συνεργασία της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία και πραγματοποιήθηκε στις 27 Μαρτίου, με προσκεκλημένο και τον αρμόδιο Υπουργό. Στην ημερίδα ήμουν εισηγητής και παρουσίασα τις προτάσεις της ΠΕΔ-ΚΜ, αναφορικά με τους δασικούς χάρτες.

Ο Υπουργός, αφού εξήρε τη συμβολή της ΠΕΔ-ΚΜ στον εντοπισμό των προβλημάτων και στις προτάσεις για την επίλυσή τους, αποδέχθηκε το σύνολο των αυτών και δεσμεύθηκε να παρέμβει νομοθετικά για την επίλυση των ζητημάτων που έχουν μείνει εκκρεμή.

Θεωρώ σημαντικό να αναφερθώ συνοπτικά στις προτάσεις μας, προς ενημέρωση των πολιτών, πολλούς από τους οποίους τους αφορούν άμεσα:

  • Για εκτάσεις που καλλιεργούνται: (i) Για όσες εκτάσεις ανήκουν ιδιοκτησιακά στο Ελληνικό Δημόσιο, και φαίνονται ως δασικές (ΔΑ), ενώ καλλιεργούνται και έχουν ενταχθεί στις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, να μην κατατίθεται αντίρρηση από τον γεωργό / ιδιοκτήτη, να δίνεται χρόνος για την υπαγωγή της έκτασης στην διαδικασία εξαγοράς ή αλλαγή χρήσης με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, να απλουστευτούν οι διαδικασίες εξαγοράς και αλλαγής (π.χ. μείωση τιμήματος εξαγοράς και περιβαλλοντικού τέλους, δυνατότητα διακανονισμού δόσεων) και να έχουν μόνο γεωργική χρήση. (ii) για όσες εκτάσεις ανήκουν ιδιοκτησιακά σε ΟΤΑ, και φαίνονται ως δασικές, ενώ καλλιεργούνται και έχουν ενταχθεί στις επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, να μην κατατίθεται αντίρρηση από τον γεωργό / ιδιοκτήτη (Δήμο), να απαλλαγούν ΠΛΗΡΩΣ οι ΟΤΑ από το περιβαλλοντικό τέλος αλλαγής χρήσης και να έχουν ΜΟΝΟ γεωργική χρήση.
  • Για εκτάσεις που εξαιρούνται της αναδάσωσης: Ο σαφής προσδιορισμός αυτών να γίνει με μέριμνα και ευθύνη της πολιτείας, να εξαιρεθούν, προσωρινά, της ανάρτησης και να αναρτηθούν μόλις η πολιτεία λύσει το θέμα.
  • Για τις αναδασωτέες εκτάσεις: Να επιτρέπεται η άσκηση αντιρρήσεων για περιοχές των οποίων αμφισβητείται ο δασικός χαρακτήρας και οι οποίες βρίσκονται εντός του γενικού περιγράμματος της αναδασωτέας έκτασης.
  • Να γίνει περαιτέρω δραστική μείωση των τελών αντίρρησης για τους πολίτες και πλήρης απαλλαγή των ΟΤΑ ως ΝΠΔΔ από αυτά, όπως ισχύει για το Δημόσιο.
  • Το 2ο μέλος των Επιτροπών Εξέτασης Αντιρρήσεων (δασολόγος ή γεωπόνος ή τοπογράφος ΠΕ ή ΤΕ), να ορίζεται με πρόταση των κατά τόπους ΠΕΔ, μεταξύ υπαλλήλων του Δημοσίου ή Δήμων ή άλλων φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
  • Να οργανωθούν άμεσα ενημερωτικές συγκεντρώσεις σε κάθε Δήμο, με συνεργασία των Δασικών Υπηρεσιών και των Δήμων.

Δ) Ο Δήμος Θέρμης έχει έρθει ήδη σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μ-Θ, προκειμένου να οργανωθούν ενημερωτικές εκδηλώσεις για τους πολίτες στις Δημοτικές Ενότητες Βασιλικών και Μίκρας.

Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τους δασικούς χάρτες;

Κάθε πολίτης θα πρέπει να ελέγξει την ιδιοκτησία του προκειμένου να διαπιστώσει το καθεστώς με το οποίο εμφανίζεται στον δασικό χάρτη και, σε περίπτωση που απαιτηθεί, να υποβάλει αντίρρηση διατυπώνοντας επιχειρήματα και στοιχεία. Για την υποβολή των αντιρρήσεων είναι απαραίτητο να θεμελιώνει κάθε πολίτης το έννομο συμφέρον του, να υποδεικνύει την ιδιοκτησία του σε σχεδιάγραμμα με ειδικές προδιαγραφές, και να πληρώσει το ειδικό τέλος που ορίζει ο νόμος. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν πολύ προσεκτικά, επειδή η διαδικασία των αντιρρήσεων είναι διοικητική και δεν μπορεί να εφεσιβληθεί παρά μόνο με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οπότε οι χρόνοι και τα έξοδα είναι πολύ μεγαλύτερα. Για τον λόγο αυτό, ίσως η προτιμότερη οδός είναι να απευθυνθούν σε ειδικούς, που θα τους καθοδηγήσουν σωστά και αποτελεσματικά. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος θα καταβάλει κάθε προσπάθεια, παρά το γεγονός ότι δεν ανήκει στις αρμοδιότητές του, να συνδράμει τις αρμόδιες Υπηρεσίες στη διοργάνωση των ενημερωτικών εκδηλώσεων και στην καθοδήγηση των ενδιαφερομένων πολιτών.

Ας προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε κάποιες ορολογίες που μπήκαν στη ζωή μας και, απ’ ότι φαίνεται, θα μείνουν για πολύ.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
Χάρτης ευρύτερης περιοχής που δημιουργείται με σχεδιασμό επί πρόσφατου ορθοφωτοχάρτη (δηλαδή επεξεργασμένης -διορθωμένης αεροφωτογραφίας) εκτάσεων, που μέσα από μια σειρά ενεργειών και διαδικασιών θεωρούνται και χαρακτηρίζονται ως δασικές ή μη δασικές. Οι γραμμές και ο σχεδιασμός των δασικού χαρακτήρα τμημάτων επί των εν λόγω χαρτών, προκύπτουν μετά από μελέτη των αεροφωτογραφιών παρελθόντων ετών (κυρίως του 1945 ή κάτω από προϋποθέσεις του 1960) και τη μελέτη της πρόσφατης κατάστασης και μορφής εκτάσεων καθώς και από τον μεταξύ αυτών συσχετισμό, σύμφωνα πάντα με την δασική νομοθεσία. Εκτός από την οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων, στους Δασικούς Χάρτες εμφανίζονται ακόμη:

  1. Τα όρια των οριοθετημένων οικισμών και εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών και ρυμοτομικών σχεδίων
  2. Τα όρια των οικισμών που δεν έχουν οριοθετηθεί με τις ισχύουσες διατάξεις της πολεοδομικής νομοθεσίας, καθώς και των πολεοδομικών μελετών που δεν έχουν εγκριθεί για οποιονδήποτε λόγο.
  3. Τα όρια των εποικιστικών εκτάσεων (διανομές)
  4. Τα όρια των τελεσίδικων πράξεων χαρακτηρισμού, που έχουν εκδοθεί από την αρμόδια Δασική Υπηρεσία της περιοχής και Τα όρια των εκτάσεων που έχουν κηρυχθεί δασωτέες ή αναδασωτέες.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ & ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΕΚΤΑΣΗΣ
Αποτελεί διαδικασία και ενέργεια της δασικής υπηρεσίας (που γίνεται είτε αυτεπάγγελτα από την ίδια, είτε μετά από αίτημα του πολίτη), κατά την οποία ουσιαστικά αποφασίζεται αν μια εκτός σχεδίου έκταση γης αποτελεί δασική ή όχι έκταση. Σημειώνεται ότι ο χαρακτήρας που δίνεται σε μια έκταση δεν έχει πάντα σχέση με τη μορφή που έχει αυτή σήμερα, αλλά καθορίζεται κυρίως και από τη μορφή που είχε στο παρελθόν (δηλαδή το 1945 ή 1960 ή και νωρίτερα)- και σε κάποιες περιπτώσεις και από τη μορφή (αν αυτή είναι δασική) που απέκτησε αργότερα. Συνεπώς μια έκταση δασικής μορφής στο παρελθόν και καθαρή σήμερα, είναι προφανές ότι αποτελεί δασικού χαρακτήρα έκταση. Αντίστοιχα μια έκταση αγροτική παλαιότερα και δασική σήμερα αν δεν εμπίπτει σε κάποιες ευνοϊκές ρυθμίσεις (και κάτω από προϋποθέσεις) σχετικά με τις ισχύουσες διατάξεις περί δασωθέντων αγρών, μπορεί να χαρακτηρίζεται ως δασική.

ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΠΙ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κάθε εκτός σχεδίου πόλης έκταση που είναι δασική, αυτομάτως θεωρείται και δημόσια, εκτός αν ο ιδιοκτήτης αποδείξει ότι διαθέτει αναγνωρισμένους τίτλους κυριότητας που ανάγονται στο 1885 (ή αν υπάρχουν κάποια άλλα στοιχεία αναγνώρισης της ιδιοκτησίας όπως αναφέρονται στην ισχύουσα νομοθεσία). *Σημειώνουμε ότι και απλοί τίτλοι μεταβίβασης έστω και των τελευταίων 60-70 ετών είναι αρκετοί.

ΠΡΑΞΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ: Αποτελεί το έγγραφο του Δασαρχείου το οποίο αναφέρει το χαρακτηρισμό της εκτός σχεδίου έκτασης και συνοδεύεται από το σχετικό χάρτη.

ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ: Κάθε πολίτης έχοντας έννομο συμφέρον, μπορεί να προσφύγει κατά της πράξης χαρακτηρισμού με την οποία διαφωνεί, ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής που καλείται «Τεχνική Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων» και η οποία εξετάζει το αίτημα του και επανεξετάζει τον αποδιδόμενο από το δασαρχείο χαρακτηρισμό, απορρίπτοντας τον ή ουσιαστικά επικυρώνοντας τον. * Πλέον έχει καταργηθεί και δεν υφίσταται Δευτεροβάθμια Επιτροπή

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ
Μέχρι και σήμερα, και τουλάχιστον από τη χρονική περίοδο του 1997 (κυρίως), οποιοσδήποτε επιθυμούσε την ανέγερση οποιασδήποτε κατασκευής ακόμα και τη δημιουργία περίφραξης (με τοιχίο) σε έκταση φερόμενης ιδιοκτησίας του, που βρισκόταν σε εκτός σχεδίου πόλης περιοχή, έπρεπε -και πρέπει-να προσκομίσει στο πολεοδομικό γραφείο της περιοχής τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού από το αρμόδιο δασαρχείο της περιοχής, με το χαρακτηρισμό της εν λόγω έκτασης – τελεσίδικα μη δασικής. Το ίδιο ισχύει και για την μεταβίβαση ακινήτου.

Η επιδίωξη κάθε πολίτη – ιδιοκτήτη έκτασης (με ή χωρίς κτίσμα επί αυτής), ήταν η έγκαιρη έκδοση πράξης χαρακτηρισμού με (προφανέστατα) χαρακτηρισμό της ως μη δασικής. Όμως συνήθως η έκδοση πράξης χαρακτηρισμού καθυστερεί, λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας των δασαρχείων και μη επαρκή στελέχωσή τους από ανθρώπινο δυναμικό, ή σε ακόμη χειρότερη περίπτωση ο χαρακτηρισμός δεν ήταν ο αναμενόμενος (αγροτικός), με συνέπεια την αναγκαστική προσφυγή του ενδιαφερομένου πολίτη με άσκηση αντιρρήσεων στην αρμόδια Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων, διαδικασία που διαρκεί χρόνια μέχρι να τελεσιδικήσει με αποτέλεσμα την μεγάλη ταλαιπωρία και τη δημιουργία – σε πολλές περιπτώσεις -προβλημάτων στους πολίτες –ιδιοκτήτες εκτάσεων . Αυτή τη στιγμή χιλιάδες υποθέσεις εκκρεμούν στα δασαρχεία και τις επιτροπές, με αποτέλεσμα οι πολίτες να μη γνωρίζουν αν η έκτασή τους είναι ή δεν είναι δασική αλλά ούτε και το ίδιο το δημόσιο να μην γνωρίζει ποιες είναι οι πραγματικά δασικές εκτάσεις.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ