Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου, 2023

Γλωσσικό ταξίδι: Υποχρέωση ή Απόλαυση;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΚΟΡΜΑ Δ. ΑΡΕΤΗ

Διευθύντρια Σπουδών και Λειτουργίας Απόφοιτος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ.

Σε μια εποχή που τα πτυχία πιστοποίησης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης αυξάνονται αλματωδώς και η διδασκαλία της ξένης γλώσσας περιορίζεται στην άμεση απόκτησή τους, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ξενόγλωσσου ταξιδιού φαίνεται να αμβλύνονται επικίνδυνα. Οι γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών πρέπει να αναπτύσσονται ποικιλοτρόπως στο πλαίσιο μιας δεμένης ομάδας όπου η αλληλεπίδραση των ιδεών να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της διδασκαλίας τους. Στα 19 χρόνια λειτουργίας του σχολείου μας προσπαθούμε να συμβάλλουμε στην ευρύτερη μόρφωση των παιδιών. Η εισαγωγή της αγγλικής λογοτεχνίας στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να ταξιδέψουν σε διάφορες περιόδους και να προβούν στην ανάλυση των έργων που διάβαζαν και παρακολουθούσαν διαδραστικά.

Με τον τρόπο αυτό ανακάλυψαν την έννοια της “λογοτεχνικότητας” και βελτίωσαν τις δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου. Η ταυτόχρονη έκθεση των μαθητών σε ποικίλα πολιτισμικά ερεθίσματα μέσω της διδασκαλίας, η ενασχόλησή τους με ομαδικές εργα- σίες και η τέχνη που εξελίσσουν να τις παρουσιάζουν σε ευρύτερο κοινό αποδεικνύουν ότι δεν είναι απλά δέκτες μιας εγκιβωτισμένης γνώσης. Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, η απόκτηση όχι μόνο των πτυχίων Cambridge στα οποία εξειδικευόμαστε, αλλά και άλλων αξιόλογων πτυχίων προκύπτει με φυσικό και αβίαστο τρόπο. Πάνω από όλα όμως, οφείλουμε να εμπνεύσουμε, να συνεργαστούμε, να αγαπήσουμε …σύμφωνα με τον Πλούταρχο “το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει αλλά μια φωτιά που πρέπει να ανάψει”.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ