Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Προεδρικό Διάταγμα μνημονιακών αναδιαρθρώσεων & περικοπών

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Παράταξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Πάσχα 2016: Η κυβέρνηση προωθεί αιφνιδιαστικά την υπουργική απόφαση για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου».
4 Αυγούστου 2016: Ανακοινώνεται (και πάλι αιφνιδιαστικά) η υπουργική απόφαση για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου». Λίγες μέρες αργότερα προωθείται τροπολογία για την ειδική αγωγή.
1 Αυγούστου 2017: Δημοσιεύεται, χωρίς καμία προηγούμενη διαδικασία, ενημέρωσης έστω της ΔΟΕ, το ΠΔ 79 για την οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.

Eν μέσω καλοκαιριού και με τα σχολεία κλειστά, συνεχίζοντας τις παραδόσεις των προκατόχων της, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εξακολουθεί να νομοθετεί για εκπαιδευτικά θέματα κυριολεκτικά πίσω από την πλάτη της ζωντανής εκπαίδευσης, φοβούμενη τις αντιδράσεις της, ξέροντας καλά ότι έχασε στην προηγούμενη αναμέτρηση μαζί της (στην αξιολόγηση των Διευθυντών από το εφεύρημα του «Σώματος Μονίμων Εκπαιδευτικών»). Με σταθερά προσανατολισμένη την πυξίδα της στα μνημόνια, τη διαρκή λιτότητα, τους μηδενικούς διορισμούς, τις περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες, τις δεσμεύσεις απέναντι σε ΕΕ-Δ.Ν.Τ-ΟΟΣΑ, αγνοεί αιτήματα των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών γι’ αυτό αρνείται να θεσμοθετήσει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, την ενίσχυση του δημόσιου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου.

Το νέο ΠΔ 79 για την οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ενσωματώνει τις υπουργικές αποφάσεις Φίλη για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο καθώς και τα ωρολόγια προγράμματα, εκσυγχρονίζοντας και ενισχύοντας τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας και αναβαθμίζοντας το ιεραρχικό/αυταρχικό μοντέλο διοίκησης στην κατεύθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στο πλαίσιο του σχολείου και των ολοένα ελαστικοποιούμενων σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών

Το νέο ΠΔ 79/2017 ενσωματώνει ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο που συνιστά μηχανισμό εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική, εξαφάνισης εκπαιδευτικών κενών και δημιουργίας πλεονασμάτων, απολύσεων αναπληρωτών, κατακερματισμού του σχολείου και αναδιαμόρφωσης του προγράμματός του με βάση τους μνημονιακούς περιορισμούς και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Και με τη βούλα πλέον του νέου ΠΔ 79, το δημόσιο σχολείο, μεταλλάσσεται έτσι στο πολυκατακερματισμένο, φθηνό σχολείο της ευελιξίας, της αγοράς και της αποσπασματικής πληροφορίας.

Υλοποιώντας την κατεύθυνση του ΟΟΣΑ για αύξηση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, το νέο ΠΔ προβλέπει ότι εάν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25 σε ένα τμήμα, η τριμελής επιτροπή που συγκροτείται σε κάθε διεύθυνση έχει τη δυνατότητα να κατανείμει τους μαθητές που πλεονάζουν σε όμορα σχολεία αντί να δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα στο σχολείο εισάγοντας ακόμη και επιλεκτικές κληρώσεις για όσα παιδιά κατοικούν στα όρια των όμορων. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο δεν μειώνει τον αριθμό των μαθητών σε 1/20 για Γ’-Στ’ για το δημοτικό και 1/15 για το νηπιαγωγείο και Α’-Β’, όπως απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα αλλά αντίθετα μετατρέπει το 1/25 σε δεσμευτικό όριο και οδηγεί σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών, προκειμένου να διατηρήσει πολυπληθή τμήματα και να κάνει οικονομία σε εκπαιδευτικούς. Μετά τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών έχουμε τώρα και υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών για χάρη του ΟΟΣΑ!

Επίσης, στο ΠΔ ενσωματώνεται η διάταξη του ΠΔ 201 για κατάργηση τμημάτων στα συστεγαζόμενα σχολεία όταν το σύνολο των μαθητών μιας τάξης μειώνεται και οι διατάξεις της εγκυκλίου που καθόριζαν τον ασφυκτικό ηλεκτρονικό έλεγχο λειτουργίας του ολοήμερου σε μηνιαία βάση ώστε να περικόπτονται τμήματα όπου παρουσιάζεται μειωμένη συμμετοχή. Έτσι με πρόσχημα την καταγραφή των απουσιών, επιδιώκεται η διαγραφή των μαθητών που απουσιάζουν για 15 ημέρες και η κατάργηση τμημάτων ακόμα και λόγω αυτών των προσωρινών απουσιών. Και να σκεφτεί κανείς ότι μόλις πριν τρεις μήνες ο πρωθυπουργός εξήγγειλε τη «μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα με στόχο να μην υπερβαίνουν οι μαθητές τους 22».

Παρά τις καταγγελίες και τον πόλεμο εντυπώσεων, παρά τις ιερές κραυγές του εθνικού κορμού και τους θρήνους για την υποτιθέμενη επίθεση στα ιερά και τα όσια του εθνικοθρησκευτικού περιεχομένου της εκπαίδευσης, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Το νέο ΠΔ 79 όχι μόνο αναπαράγει τον εθνικό/ θρησκευτικό προσανατολισμό των κυριότερων εν λειτουργία σχετικών άρθρων των ΠΔ 200 και ΠΔ 201 αλλά τον ενισχύει, προσθέτοντας την πρωινή προσευχή και στο νηπιαγωγείο. Συγκεκριμένα, η γενική αναφορά του ΠΔ 200 για «ομαδική προσευχή» που συνήθως γινόταν στις αίθουσες πριν το φαγητό αντικαθίσταται από τη διάταξη του ΠΔ 79 που ορίζει ότι «Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των νηπίων-προνηπίων και του διδακτικού προσωπικού» (Αρθρ. 18, π.1). Εντείνεται έτσι η λειτουργία της θρησκευτικής κατήχησης και του προσηλυτισμού και μάλιστα στην τρυφερή ηλικία της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, μια αντίληψη που κάθε άλλο παρά συνδέεται με την αρχή της ανεξιθρησκίας. Επιπλέον, η γιορτή των Τριών ιεραρχών που μέχρι τώρα ήταν αργία για το νηπιαγωγείο, ορίζεται τώρα ως μέρα εορταστικών εκδηλώσεων.

Αγωνιζόμαστε – Διεκδικούμε
Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή, χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων σε όλα τα σχολεία. Καλούμε τους γονείς να μην αποδεχτούν τις υποχρεωτικές μετακινήσεις των παιδιών τους σε σχολεία σε άλλα σχολεία και τους φορείς του γονεϊκού κινήματος να στηρίξουν αυτό το αίτημα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ