Ολοκληρώθηκαν, έξι μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, οι εργασίες αναβάθμισης και βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, που δόθηκε στην κυκλοφορία παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις υποδομές, κ. Γιώργου Καραγιάννη και του Δημάρχου Θέρμης κ. Θόδωρου Παπαδόπουλου. Το έργο, προϋπολογισμού 29 εκατομμυρίων ευρώ, περιελάμβανε παρεμβάσεις από τον κόμβο Θέρμης με την νέα Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου έως τον ισόπεδο κόμβο της παράκαμψης του οικισμού της Γαλάτιστας. Το συνολικό μήκος της οδού, στο οποίο έγιναν επεμβάσεις στο πλαίσιο του έργου, ήταν της τάξης των 12,5 χλμ. Στο τμήμα από τα όρια του νομού Θεσσαλονίκης έως τη Γαλάτιστα κατασκευάστηκε νέα χάραξη οδού. (φωτ 2,3). Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα 5 χλμ του έργου, οι στροφές – καρμανιόλα στην περιοχή «Πανικόβη», λίγο πριν τη Γαλάτιστα, είχαν δοθεί σε χρήση ήδη από τις 7 Δεκεμβρίου του 2021, παρουσία και πάλι του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή. «Αυτό το έργο είναι ένα από τα πολλά έργα που κάνουμε στην ευρύτερη περιοχή. Διότι μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης, μαζί με την οδική σύνδεση που φτάνει στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, μαζί με το flyover και όλα τα σιδηροδρομικά έργα τα οποία έχουν δρομολογηθεί, η Μακεδονία, η Θεσσαλονίκη, πλέον αφήνει το χθες πίσω. Δρομολογούνται έργα πάνω από 5 δισ ευρώ. Και δεν είναι έργα που βρίσκονται επί χάρτου. αλλά έργα που αυτή τη στιγμή υλοποιούνται και δρομολογούνται», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ.Καραμανλής στην φετινή εκδήλωση.

12 χρόνια μετά, αλλά 6 μήνες νωρίτερα
Το έργο του άξονα που συνδέει τις πρωτεύουσες των δύο γειτονικών νομών, αποτελούσε εκκρεμότητα από το 2010. Τον Σεπτέμβριο του 2020 υπογράφηκε η σύμβαση και σήμερα αποδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα της διαπλάτυνσης από 6,5 μ. στα 11 μ. σε όλο το μήκος της οδού από Θέρμη – όρια νομού Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι το υπόλοιπο έργο οδοποιίας στο «Θέρμη – Γαλάτιστα» και συγκεκριμένα το τμήμα Θέρμη- Αγία Αναστασία, είχε κατασκευαστεί με προηγούμενη εργολαβία και εποπτεύουσα υπηρεσία την Εγνατία Οδό Α.Ε. Το τμήμα που είχε πρώτα κατασκευαστεί, είχε δημοπρατηθεί το Φεβρουάριο του 2011, συμβασιοποιήθηκε το Φεβρουάριο του 2013 και ολοκληρώθηκε, αφήνοντας κάτι υπόλοιπα σε οδικούς κόμβους (π.χ. Σέδες) τέλος του 2017.
Μέρος ενός μεγάλου έργου
«Αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος-Χερσόνησος Σιθωνίας που θέλει να φτιάξει η περιφέρεια, Είναι το πρώτο βήμα για να δημιουργήσουμε αυτόν τον άξονα» δηλώνει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας. Σε συνδυασμό με την νέα περιφερειακή θα αποκτήσει άμεση πρόσβαση με το Αεροδρόμιο Μακεδονίας, κάτι που θα δώσει τη δυνατότητα απευθείας σύνδεσης της Κεντρικής Χαλκιδικής και της Σιθωνίας με το «Μακεδονία», χωρίς διέλευση από την ε.ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανιών
Τα χαρακτηριστικά της νέας οδού
Οι επεμβάσεις που έγιναν αφορούν την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων υποτμημάτων, την αναμόρφωση οκτώ Ισόπεδων Κόμβων ( σ.σ. Σουρωτής, Περιστεράς, δυτ. εισόδου Βασιλικών, Σφαγείων, Γαλάτιστας, ολοκλήρωσης κόμβου Σέδες). Επίσης, οργάνωση της κυκλοφορίας των πεζών με κατασκευή πεζοδρομίων, την παραλλαγή θιγόμενων δικτύων ΟΚΩ, την κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας της οδού και την αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού σήμανσης –ασφάλισης της οδού. Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού, σήμανσης – ασφάλειας οδού, Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού και εργασίες πρασίνου.