Σάββατο, 20 Ιουλίου, 2024

Ο ρόλος του φροντιστηρίου χθες και σήμερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το ρόλο του φροντιστηρίου από το χθες στο σήμερα, αλλά και τη σημαντική συνεισφορά του στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για κάθε μαθητή σκιαγραφεί ο διευθυντής σπουδών των φροντιστηρίων Βογιατζής – ενός εκ των παλαιότερων φροντιστηρίων της Θέρμης -, Δημήτρης Βογιατζής.

Όπως χαρακτηριστικά εξηγεί ο κ. Βογιατζής, με εμπειρία άνω των 30 ετών στο χώρο, το φροντιστήριο πλέον όχι μόνο προηγείται του σχολείου, αλλά καινοτομεί ενσωματώνοντας πρακτικές και δράσεις, που μόνο τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους στα δημόσια σχολεία.

Από τον… προγυμναστή στο σύγχρονο φροντιστήριο

«Παλαιότερα το φροντιστήριο έδινε μεγαλύτερη βαρύτητα στο να καλύψει την καθημερινότητα του μαθητή, ερχόταν δηλαδή να εντοπίσει τα κενά που υπήρχαν από το σχολείο και εστίαζε εκεί. Αυτό το εντοπίζουμε κυρίως στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 αρχές του ΄90», επισημαίνει ο κ. Βογιατζής.

Ωστόσο, η έννοια του φροντιστηρίου υπήρχε από πολύ παλαιότερα με  ευκατάστατες συνήθως οικογένειες να προσλαμβάνουν άτομα για να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα μαθήματα, ώστε να τελειώσουν το σχολείο ή να μπορέσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

«Σε παλιές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου από το 1950 – 60 παρατηρούμε ότι οι ίδιοι οι καθηγητές συστήνουν σε μαθητές προγυμναστές για να τους βοηθήσουν στα μαθήματα, ώστε να περάσουν την τάξη. Αυτό μας δείχνει ότι το φροντιστήριο υπήρχε από τότε, ήταν κομμάτι της κοινωνίας, ωστόσο δεν ήταν κάτι διαδεδομένο. Αυτό συνέβη αργότερα», εξηγεί ο διευθυντής σπουδών των φροντιστηρίων Βογιατζής.

Vogiatzis copy

Ανεξάρτητα από το σχολείο

Σήμερα, ωστόσο, όπως τονίζει ο ίδιος το φροντιστήριο λειτουργεί ανεξάρτητα από τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο.

«Εμείς λειτουργούμε στοχευμένα και προσπαθούμε να βγάλουμε από κάθε μαθητή το καλύτερο που έχει να προσφέρει. Και αυτό είναι διαφορετικό για κάθε μαθητή και πρέπει να το σεβόμαστε, γιατί υπάρχουν πολλά παιδιά που είναι κατασταλαγμένα ως προς το τι θέλουν», διευκρινίζει ο κ. Βογιατζής και συνεχίζει: «Για όλους αυτούς τους λόγους δεν πρέπει να συγχέουμε τους ρόλους φροντιστηρίου και σχολείου. Στο φροντιστήριο προετοιμάζουμε υποψηφίους, έχουμε ξεφύγει από τη λογική απλώς να βοηθήσουμε τους μαθητές να περάσουν τις τάξεις», υπογραμμίζει ο κ. Βογιατζής.

Καινοτομίες

Παράλληλα, εξηγεί τις καινοτομίες που ενσωματώνουν πλέον τα φροντιστήρια και οι οποίες πολύ αργότερα άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους στα δημόσια σχολεία.

«Στο φροντιστήριο μας το 1997 κάναμε την πρώτη ημερίδα για τη διαχείριση του άγχους, ενώ συνεχίσαμε αργότερα με ημερίδες επαγγελματικού προσανατολισμού. Θεωρώ ότι ήμασταν οι πρώτοι που ασχοληθήκαμε, ατομικά για κάθε μαθητή μας, με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπληρώνει το  μηχανογραφικό του, ώστε να μη γίνονται λάθη. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια όλα αυτά έχουν κάνει την εμφάνιση τους και σε άλλους χώρους και ασφαλώς στα σχολεία», αναφέρει ο κ. Βογιατζής.

Όπως επισημαίνει, μάλιστα, τα φροντιστήρια σήμερα δεν καλύπτουν μόνο τα κενά που υπάρχουν στα μαθήματα, αλλά προηγούνται σε πολλά επίπεδα προσφέροντας και άλλες υπηρεσίες στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου.

Ελλείψεις σε βασικές γνώσεις

Ωστόσο, ο κ. Βογιατζής δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις ελλείψεις σε βασικές γνώσεις, που εντοπίζει στους μαθητές. «Σήμερα, δυστυχώς, το λεξιλόγιο των παιδιών είναι φτωχό. Δεν γράφουν σωστά, κάνουν ορθογραφικά λάθη και πολλές φορές δεν κατανοούν αυτά που διαβάζουν. Το διαπιστώνουμε ακόμη και σε μαθητές Λυκείου. Υπάρχουν παιδιά που θέλουν να μπουν στο πανεπιστήμιο και όταν γράφουν κάνουν ορθογραφικά λάθη. Αυτό δείχνει κάτι», επισημαίνει.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ