Σε προάστιο πρότυπο επιχειρεί να μετατραπεί η Θέρμη, καθώς τα τελευταία χρόνια επενδύει σε μόνιμη βάση στη δημιουργία κυκλικών κόμβων στο οδικό της δίκτυο καταργώντας τους φωτεινούς σηματοδότες, τόσο εντός όσο και εκτός του οικισμού.
Ήδη αυτήν την περίοδο κατασκευάζονται άλλοι δύο κόμβοι στην οδό Κουγιάμη, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημιουργηθούν άλλοι τρεις ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι στον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, όπου επίσης θα καταργηθούν τα φανάρια με σκοπό να υπάρχει συνεχής ροή οχημάτων, χωρίς καθυστερήσεις, αλλά και να μειωθούν οι επικίνδυνες ταχύτητες και τα τροχαία ατυχήματα.
Κυκλικοί κόμβοι στις διασταυρώσεις
Αυτή τη στιγμή στη Θέρμη υπάρχουν πέντε κυκλικοί κόμβοι σε σημεία με σημαντικές διασταυρώσεις οδών, με σκοπό να μειώνεται η ταχύτητα των οδηγών και να γίνεται ασφαλέστερη η κίνηση οχημάτων και πεζών. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον κυκλικό κόμβο στο ύψος της 350 Πτέρυγας Κατευθυνόμενων Βλημάτων, έξω από τη Θέρμη, το μεγάλο κόμβο στο ύψος της Κρεαταγοράς, ακριβώς στην είσοδο της Θέρμης, τον κυκλικό κόμβο, που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ταβάκη με Σωτήρη Πέτρουλα, τον κόμβο στη συμβολή των οδών Βενιζέλου με Χάψα και τον κυκλικό κόμβο, που βρίσκεται στο δρόμο προς Πανόραμα.
Όλοι τους είναι κατασκευασμένοι σε σημεία με μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση, όπου παλαιότερα είχε διαπιστωθεί πως είτε οι οδηγοί συνήθιζαν να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες είτε είχαν σημειωθεί αλλεπάλληλα τροχαία ατυχήματα. Στόχος της δημιουργίας κυκλικών κόμβων είναι να υπάρχει συνεχής ροή οχημάτων, χωρίς να διακόπτεται η κίνηση από φωτεινούς σηματοδότες και παράλληλα να γίνεται με μεγαλύτερη ασφάλεια η κυκλοφορία.
Οι κόμβοι της οδού Κουγιάμη
Ωστόσο, εκτός από τις συγκεκριμένες περιοχές, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στην οδό Κουγιάμη. Στο συγκεκριμένο δρόμο προϋπήρχε ένας κυκλικός κόμβος στη διασταύρωση με την οδό Παναγή Τσαλδάρη και πρόσφατα παραδόθηκε στην κυκλοφορία ένας νέος κόμβος στη διασταύρωση με την οδό Αθανασίου Διάκου. Επίσης, ξεκίνησε ήδη η κατασκευή και ενός ακόμη κυκλικού κόμβου στη συμβολή της οδού Κουγιάμη με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου
«Πρόκειται για ένα έργο με πολύ μεγάλη σημασία, ώστε να ρυθμιστεί η κυκλοφορία των οχημάτων με ταυτόχρονη μείωση της ταχύτητας στα συγκεκριμένα οδικά τμήματα», επισημαίνει ο Σπύρος Γαντάς, αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών. Ο ίδιος εξηγεί πως οι κυκλικοί κόμβοι έχουν το πλεονέκτημα της διέλευσης των οχημάτων με ασφάλεια και επιπλέον δεν επιτρέπουν στους οδηγούς να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες από κόμβο σε κόμβο. «Στην οδό Κουγιάμη, σε ένα δρόμο περίπου 800 μέτρων φτιάχνονται δύο νέοι κυκλικοί κόμβοι, επίσης ένας τρίτος προϋπήρχε στη διασταύρωση με Τσαλδάρη και ένας 4ος βρίσκεται στη διασταύρωση προς Πανόραμα. Πετυχαίνουμε έτσι πολύ καλύτερη κυκλοφορία των οχημάτων στις διασταυρώσεις, βελτιώνεται το επίπεδο του οδικού δικτύου, αλλά και η ασφάλεια όσων κινούνται στην περιοχή αυτή», αναφέρει ο κ. Γαντάς.
Άλλωστε, παρά το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο δρόμο το μέγιστο όριο ταχύτητας είναι τα 40 χιλιόμετρα/ώρα, καθώς βρίσκεται εντός οικισμού, είχε παρατηρηθεί πως πολλοί οδηγοί συνήθιζαν να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες. Ακόμη, η συγκεκριμένη οδός εξυπηρετεί μεγάλο φόρτο οχημάτων τόσο από την περιοχή του Πανοράματος, όσο και από και προς την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών.
Χωρίς φανάρια και ο ανισόπεδος κόμβος Θέρμης
Στο μεταξύ, τρεις κυκλικοί κόμβοι αναμένεται να κατασκευαστούν και στον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, που θα αναδιαμορφωθεί, στο πλαίσιο μεγαλύτερου έργου, το οποίο ήδη δημοπρατήθηκε. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό αφορά τη μετατροπή σε κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομο του τμήματος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από το ύψος του ανισόπεδου κόμβου Κ12 (έξοδος από την περιφερειακή οδό) έως τον ανισόπεδο κόμβο Θέρμης.
Όπως προβλέπεται στο συγκεκριμένο έργο, σήμερα στον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης λειτουργούν φωτεινοί σηματοδότες, οι οποίοι θα καταργηθούν και στα σημεία αυτά θα δημιουργηθούν ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι. Πιο συγκεκριμένα, οι δύο κόμβοι θα κατασκευαστούν στην κατεύθυνση της κίνησης από τη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής προς τη Θέρμη και ο τρίτος μετά τη διέλευση της αερογέφυρας προς Θέρμη. Με τον τρόπο αυτό θα σταματήσουν οι αναμονές στην κυκλοφορία, η οποία θα γίνει πλέον πιο ομαλή και επιπλέον θα μειωθούν οι επικίνδυνες υψηλές ταχύτητες.
Όσον αφορά το συνολικό έργο του κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από το ύψος του ανισόπεδου κόμβου Κ12 έως τον ανισόπεδο κόμβο Θέρμης βασικός στόχος είναι να κλείσουν οι παράτυπες είσοδοι και έξοδοι. Σε αυτό το τμήμα του δρόμου υπάρχουν σήμερα περίπου δεκαπέντε παράτυπες είσοδοι και έξοδοι στον αυτοκινητόδρομο από παρόδιους δρόμους, οι οποίοι θα κλείσουν. Η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται από τέσσερα μόνο σημεία, ενώ παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου ανισόπεδου κόμβου.