Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου, 2023

Δήμος Θέρμης: Παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο για να μειωθούν τα τροχαία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Που θα γίνουν κόμβοι, ασφαλτοστρώσεις, τοποθέτηση φωτισμού
Μία σειρά παρεμβάσεων έχουν δρομολογηθεί για το επόμενο διάστημα σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου στο δήμο Θέρμης, με σκοπό τη λειτουργική αναβάθμιση πολλών βασικών οδών, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας και κατ΄ επέκταση την ασφάλεια των οδηγών, που κινούνται στην περιοχή. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία κάθε χρόνο στη Θέρμη σημειώνεται ένας σημαντικός αριθμός τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα από τα οποία εντοπίζονται σε επαρχιακές οδούς ή κοντά σε οικισμούς, ενώ επιπλέον έχει διαπιστωθεί πως ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων καταγράφονται κοντά ή μέσα σε κατοικημένες περιοχές.

Συνολικά 142 τροχαία σε δέκα μήνες
Αξίζει να αναφερθεί πως από την αρχή του 2022 έως και τα τέλη Οκτωβρίου σε ολόκληρο το δήμο Θέρμης (και σε τμήμα του δήμου Θερμαϊκού, καθώς όλη η συγκεκριμένη περιοχή αστυνομεύεται από την Τροχαία Θέρμης) σημειώθηκαν συνολικά 142 τροχαία από τα οποία τα 130 αφορούσαν ατυχήματα με ελαφριές σωματικές βλάβες, τα 5 με βαριές σωματικές βλάβες, ενώ τα 7 ήταν θανατηφόρα. Όπως εξηγούν αξιωματικοί πολλά από τα τροχαία ατυχήματα σημειώνονται σε επαρχιακές οδούς όπως ο δρόμος Θέρμης – Χαριλάου, Μηχανιώνας – Θεσσαλονίκης, αλλά και Ρυσίου – Ταγαράδων ή σε παράδρομους με μικρή κυκλοφορία, καθώς επίσης και κοντά ή μέσα σε οικισμούς.
Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί πως ένας σημαντικός αριθμός σοβαρών ατυχημάτων σημειώνεται στο οδικό δίκτυο από Θέρμη προς Χαριλάου, τόσο στο ύψος του Μασούτη όσο και στο ύψος του ΕΚΕΤΑ. Στο συγκεκριμένο δρόμο είχε σημειωθεί πρόσφατα και ένα θανατηφόρο τροχαίο με θύμα μία 27χρονη κοπέλα, η οποία παρασύρθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο με συνέπεια να χάσει τη ζωή της. Ωστόσο, οι αριθμοί των τροχαίων είναι μεγάλοι σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη αφού όπως φαίνεται και από τα στατιστικά στοιχεία της αστυνομίας το 2021 καταγράφηκαν σε όλο το νομό 1.611 τροχαία από τα οποία τα 1.553 ήταν με ελαφριές σωματικές βλάβες, τα 26 με σοβαρές σωματικές βλάβες και τα 32 θανατηφόρα.

Παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Θέρμης
Σε μία προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα του οδικού δικτύου και να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων ο δήμος Θέρμης προχωρά σε μία σειρά από παρεμβάσεις σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου. Όπως εξηγεί ο δήμαρχος Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος η συγκεκριμένη περιοχή διαθέτει ένα τεράστιο οδικό δίκτυο, χιλιάδων χιλιομέτρων, το οποίο περιλαμβάνει αστική αλλά και αγροτική οδοποιία, ενώ μέσα στα διοικητικά όρια του δήμου υπάρχουν και δρόμοι, οι οποίοι ανήκουν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. «Κάθε χρόνο ο δήμος πραγματοποιεί εκτεταμένες εργασίες συντήρησης της αστικής και αγροτικής οδοποιίας, σε όλη την έκταση του δήμου. Συγχρόνως, γίνονται και σημειακές παρεμβάσεις σε σημεία τα οποία είναι υψηλής επικινδυνότητας προκειμένου να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια και να περιορίσουμε τις πιθανότητες ατυχήματος», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι εργασίες για την κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων στην οδό Απ. Κουγιάμη, στην περιοχή της επέκτασης Θέρμης όπου τα προηγούμενα χρόνια συνέβησαν τροχαία δυστυχήματα. Στόχος είναι να δημιουργηθούν ασφαλέστερες συνθήκες οδήγησης για τους διερχόμενους οδηγούς, ώστε να τηρούνται οι προτεραιότητες και να μειώνεται η ταχύτητα.
«Παράλληλα, προωθούνται παρεμβάσεις στο δρόμο Θέρμης – Χαριλάου, ο οποίος έχει σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους, καθώς χρησιμοποιείται για τις μετακινήσεις από και προς Θεσσαλονίκη και επιπλέον, κατά μήκος του αναπτύσσονται πολλές δραστηριότητες (εταιρείες, ΕΚΕΤΑ, σχολές ΑΠΘ, Εγνατία Οδός Α.Ε., ιδιωτικά σχολεία κ.λπ.). Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, υφίσταται στο τμήμα του δρόμου το οποίο βρίσκεται εντός της περιοχής επέκτασης της Θέρμης, δηλαδή στα πρώτα ένα με δύο χιλιόμετρα μετά το άλσος του Αγίου Τρύφωνα. Σε αυτό το τμήμα, τον τελευταίο έναν με ενάμιση χρόνο έχουν ανοίξει πολλά καταστήματα, προσελκύοντας αρκετό κόσμο, άρα και περισσότερη κυκλοφορία. Μάλιστα, συχνά, παρατηρείται το φαινόμενο πολίτες να διασχίζουν πεζή το δρόμο προκειμένου να πάνε στα καταστήματα αυτά», τονίζει ο δήμαρχος Θέρμης. Ο ίδιος εξηγεί πως στο συγκεκριμένο τμήμα ο δρόμος έχει διαγράμμιση, και μάλιστα διπλής γραμμής, η οποία όμως, παραβιάζεται συστηματικά.

Αναβάθμιση οδών, φωτισμός και ασφαλτοστρώσεις
Επιπλέον, ο δήμος Θέρμης έχει ολοκληρώσει εδώ και μήνες τη μελέτη για τη λειτουργική αναβάθμιση βασικών οδικών αρτηριών σε όλο το δήμο, στην οποία περιλαμβάνεται και ο δρόμος Χαριλάου – Θέρμης. Η μελέτη προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή διαχωριστικής νησίδας στη συγκεκριμένη οδό, προκειμένου να είναι ασφαλέστερη η διέλευση για τους πεζούς, κατασκευή των κρασπέδων, καθώς και πεζοδρομίων. Σύμφωνα με το δήμο Θέρμης, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου επτά εκατομμύρια ευρώ και η μελέτη έχει ήδη κατατεθεί από το καλοκαίρι, προς χρηματοδότηση, στο πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια. Παράλληλα, ο δήμος έχει ήδη έτοιμη τη μελέτη και ετοιμάζεται να δημοπρατήσει το έργο που αφορά τον οδοφωτισμό σε μεγάλους δρόμους της περιοχής επέκτασης της Θέρμης, όπως οι Απ. Κουγιάμη, Άγγελου Σικελιανού, Ανδρέα Παπανδρέου, Παναγή Τσαλδάρη, Σ. Πέτρουλα, Καπετάν Χάψα, Στέλιου Καζαντζίδη κ.ά.
Τέλος, έργα ασφαλτόστρωσης πραγματοποιούνται και σε τμήματα του αστικού οδικού δικτύου μεταξύ Τριλόφου – Επανομής, Νέου Ρυσίου – Τριλόφου, αλλά και στους παράδρομους της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο ύψος της Καρδίας. Μάλιστα, όπως εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος κάθε χρόνο γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης της αστικής οδοποιίας εντός των οικισμών με εργασίες ασφαλτόστρωσης και διαγραμμίσεων, πραγματοποιούνται ακόμη κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις (π.χ. μονοδρομήσεις στο Νέο Ρύσιο), ενώ προετοιμάζεται η κατασκευή και λειτουργία 25 «έξυπνων διαβάσεων» σε οικισμούς του δήμου.

Ασφαλτόστρωση δρόμων κατά μήκος του Ανθεμούντα
Ένα σημαντικό έργο που αναμένεται να συμβάλλει στην οδική ασφάλεια είναι και η ασφαλτόστρωση δύο κεντρικών αγροτικών δρόμων στην κοιλάδα του Ανθεμούντα, που έχει συμπεριληφθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του έτους 2023. Αυτό σημαίνει πως τα αγροτικά μηχανήματα, τα οποία σήμερα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους το δρόμο Νέου Ρυσίου – Σουρωτής, αλλά ακόμη και την εθνικό οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, δυσχεραίνοντας την κυκλοφορία σε αυτούς τους οδικούς άξονες, θα μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια μέσω των δύο αγροτικών δρόμων οι οποίοι θα ασφαλτοστρωθούν. Συγκεκριμένα, οι δύο δρόμοι οι οποίοι θα ασφαλτοστρωθούν κατά μήκος του Ανθεμούντα είναι οι εξής:

  • Ο βόρειος άξονας, συνολικού μήκους 11.400 μ., είναι παράλληλος με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου και διέρχεται από τα αγροκτήματα των κοινοτήτων Θέρμης, Νέας Ραιδεστού, Βασιλικών και Λακκιάς. Εντός του αγροκτήματος των Βασιλικών, τμήματα του άξονα περιλαμβάνονται στο οδικό δίκτυο που δημιουργήθηκε με τον Β’ αναδασμό του αγροκτήματος Βασιλικών.
  • Ο νότιος άξονας, συνολικού μήκους 13.870 μ., είναι παράλληλος με την επαρχιακή οδό Νέου Ρυσίου-Ταγαράδων-Σουρωτής-Βασιλικών και διέρχεται από τα αγροκτήματα των κοινοτήτων Ταγαράδων, Νέας Ραιδεστού, Αγίας Παρασκευής, Σουρωτής και Βασιλικών. Και στην περίπτωση αυτή, τμήμα του άξονα περιλαμβάνεται στο οδικό δίκτυο του Β’ αναδασμού του αγροκτήματος Βασιλικών.

Στην κυκλοφορία θα δοθεί παράδρομος της εθνικής
Στο μεταξύ, ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, που αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2023 από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και θα συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών οδήγησης και φυσικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών από τον κόμβο Κ12 (στον περιφερειακό) έως τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης. Όπως επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης, Πάρης Μπίλλιας: «Αναμένεται η τελική έγκριση του έργου και η χρηματοδότηση, ωστόσο εκτιμάται πως οι εργασίες θα έχουν ξεκινήσει το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς. Συγκεκριμένα ο παράδρομος, που υπάρχει κατά μήκος της εθνικής οδού θα γίνει ενιαίος και συνεχής, ανά κατεύθυνση, ενώ θα κατασκευαστούν τρεις κόμβοι, προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, που σημειώνονται από τη χρήση του και παράλληλα να εξυπηρετούνται τόσο τα σπίτια όσο και οι επιχειρήσεις της περιοχής». Επίσης, με χρηματοδότηση της περιφέρειας πραγματοποιήθηκε και η ασφαλτόστρωση, καθώς και η δημιουργία κόμβου στο ύψος των Βασιλικών, με σκοπό την ασφαλέστερη κίνηση των οδηγών στην περιοχή.

Απαραίτητη η δημιουργία πεζοδρομίου
Στο μεταξύ, μετέωρο παραμένει ένα σημαντικό αίτημα των κατοίκων Σουρωτής και Βασιλικών, το οποίο αφορά τη δημιουργία πεζοδρομίων κατά μήκος του δρόμου Βασιλικών – Σουρωτής, ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθητές, που κινούνται από και προς το λύκειο και το ΕΠΑΛ στα Βασιλικά. Σχετικό αίτημα έχει διατυπωθεί τόσο από τους καθηγητές όσο και από ενώσεις επαγγελματιών της περιοχής, καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος δε διαθέτει πεζοδρόμια με συνέπεια οι μαθητές να θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο, καθώς πρόκειται για οδικό δίκτυο, που συνδέει δύο μεγάλες κοινότητες με αυξημένη κυκλοφορία. Αξίζει να αναφερθεί πως οι μαθητές λυκείου όπως και του γειτονικού ΕΠΑΛ δεν συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα μεταφοράς μαθητών και πολλοί είναι αυτοί που κατευθύνονται προς το σχολείο ή επιστρέφουν από αυτό περπατώντας κατά μήκος του δρόμου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ